Czy biblioteka jako instytucja kultury może zarządzeniem zrezygnować do 31 grudnia 2025 r. z korespondencji w wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego na adres do doręczeń elektronicznych. Widziałam takie zarządzenie wydane przez burmistrza i chcę upewnić, czy może w ten sam sposób postąpić biblioteka.
Od 2025 roku instytucje kultury są zobowiązane do korzystania z systemu e-doręczeń. Jest to kolejny etap cyfryzacji administracji publicznej, który ma na celu usprawnienie i zabezpieczenie komunikacji urzędowej. Jak przygotować się do tych zmian? Kto musi korzystać z e-doręczeń? Jakie korzyści i wyzwania wiążą się z tym rozwiązaniem? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.
Instytucje kultury, mają obowiązek wdrożyć rozwiązania techniczne niezbędne do stosowania e-Doręczeń. Termin wypełnienia tego obowiązku został pierwotnie ustalona na 10 grudnia 2023 r. W komunikacie z 23 listopada 2023 r. termin przesunięto do 30 grudnia 2023 r. Po kolejnych zmianach termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do stosowania e-Doręczeń określono do 1 października 2024 r.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa
Kontrola instytucji kultury przez organizatora – jakie dokumenty może sprawdzać organizator
Dyrektor instytucji kultury a zasada jednoosobowego kierownictwa – zakres kompetencji i odpowiedzialności
Dlaczego omijanie procedury zamówień publicznych jest najprostszą drogą do zwolnienia dyrektora instytucji kultury