Prawo w kulturze 10% rabatu na 10 lat
Prawo w kulturze zapisz się na eletter
Logo strony

Od 1 stycznia 2026 r. nowe zasady zamówień publicznych – co oznaczają dla dyrektora biblioteki, muzeum, ośrodka kultury czy archiwum

Renata KajewskaRenata Kajewska
22.08.2025
Aktualny

Od  1 stycznia 2026 r. nowe zasady zamówień publicznych
Rok 2026 przyniesie istotne zmiany w zamówieniach publicznych, które bezpośrednio dotyczą instytucji kultury. Na mocy ustawy z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw, podwyższono próg stosowania przepisów ustawy PZP z 130 000 zł do 170 000 zł. Ta modyfikacja wynika z rosnących kosztów realizacji dostaw, usług i robót budowlanych. Dla dyrektorów domów kultury, bibliotek czy muzeów oznacza to realne zmiany w planowaniu zakupów i organizacji konkursów. Zmiana progu to jednak nie wszystko. Nowelizacja ustawy PZP 2025 wprowadza także nowe obowiązki związane z analizą wpływu planowanych zamówień na konkurencyjność rynku. Obowiązek ten – po raz pierwszy sformalizowany – wymaga, by już na etapie rozeznania rynku zamawiający oceniali, w jaki sposób konstrukcja zamówienia może wpłynąć na udział wykonawców.
arrow
Korzyści

Z artykułu dowiesz się:

  • Ile wynoszą nowe progi w zamówieniach publicznych
  • Dlaczego wprowadzono zmiany w zamówieniach publicznych i podwyższono próg do 170 000 zł
  • Jak dyrektor instytucji kultury powinien analizować potrzeby i wymagania, by zwiększyć konkurencyjność zamówienia

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp

Oferujemy

kompleksowe doradztwo prawne dla wszystkich instytucji kultury.

Nasza publikacja "Prawo i finanse w kulturze" oraz nowoczesny portal od 10 lat zapewniają Ci:

  • komentarze ekspertów do nowości prawnych,
  • codzienne wsparcie dla dyrektorów i działów kadrowo-płacowych w Twojej instytucji,
  • indywidualne porady - odpowiedź otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych wprost na Twoją skrzynkę e-mailową,
  • gotowe dokumenty, kalkulatory kadrowo-płacowe, szkolenia i webinary.

Dołącz do nas i otrzymaj najlepsze na rynku wsparcie dla Twojej instytucji kultury!

Zaloguj się

Adres e-mail
Hasło
Renata Kajewska
Autor

Renata Kajewska

Renata Kajewska - redaktor publikacji płacowych od ponad 20 lat, absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, studiów podyplomowych z zakresu pracy pracy na UW oraz studiów dla menedżerów kultury na SGH, miłośniczka książek i kultury skandynawskiej

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Logo strony

Kontakt

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.

ul. Łotewska 9a

03-918 Warszawa

Obserwuj nas

Ostatnie numery

Copyright 2025 © Wszelkie prawa zastrzeżone