Od 30 kwietnia 2024 r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 4 kwietnia 2024 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej na wspieranie działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Dz.U. z 2024 r. poz. 571) – dalej „rozporządzenie”. Akt ten określa szczegółowe przeznaczenie, warunki i tryb udzielania wspomnianej pomocy z KPO.
Celem rozporządzenia jest ustalenie procedury udzielania pomocy publicznej przyznawanej na wspieranie działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie inwestycji A2.5.1 „Program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju” (dalej: „Program”).
Z komentarza eksperta Prawo i finanse w kulturze dowiesz się:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Accusamus accusantium alias aspernatur aut blanditiis commodi consectetur deserunt error expedita illo iste, non odit quidem temporibus tenetur vero vitae voluptas voluptates?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Accusamus accusantium alias aspernatur aut blanditiis commodi
kompleksowe doradztwo prawne dla wszystkich instytucji kultury.
Nasza publikacja "Prawo i finanse w kulturze" oraz nowoczesny portal od 10 lat zapewniają Ci:
Dołącz do nas i otrzymaj najlepsze na rynku wsparcie dla Twojej instytucji kultury!
Prawnik. Specjalista z zakresu prawa pracy, zarządzania pracownikami i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Autor publikacji w tych dziedzinach. Wykładowca na kursach kadrowo-płacowych. Doświadczenie zawodowe autora obejmuje m. in. pracę na kierowniczych stanowiskach w działach personalnych banków oraz w komórkach audytu i kontroli, w samorządzie terytorialnym
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa
Kontrola instytucji kultury przez organizatora – jakie dokumenty może sprawdzać organizator
Dyrektor instytucji kultury a zasada jednoosobowego kierownictwa – zakres kompetencji i odpowiedzialności
Dlaczego omijanie procedury zamówień publicznych jest najprostszą drogą do zwolnienia dyrektora instytucji kultury