REKLAMA

Jak wygrać konkurs na dyrektora biblioteki?
Logo strony

Jak długo można publikować na stronie internetowej instytucji kultury dane osobowe laureatów konkursu

Agnieszka Kręcisz-SarnaAgnieszka Kręcisz-Sarna
03.08.2022
Aktualny

poradnia dla dyrektora
Jako publiczna instytucja kultury realizujemy konkursy, a po ich zakończeniu publikujemy na naszej stronie internetowej relacje z tych wydarzeń, podając do publicznej wiadomości dane osobowe laureatów konkursu (w tym często wizerunek) i np. jurorów. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda. Relacje te (niestety) „zalegają” na naszej stronie internetowej znacznie dłużej niż powinny. Jako IOD mam ambicję, żeby uporządkować te sprawy. W mojej opinii należałoby stworzyć system rejestrowania i zarządzania zgodą na przetwarzanie tych danych. Wydaje się zasadne, aby osoba odpowiedzialna za udostępnianie tych danych w Internecie monitorowała dopuszczalny okres ich upubliczniania (zgodnie z udzieloną zgodą), a po upływie okresu ich uprawnionego udostępniania usuwała dane. Byłby to proces dość mozolny, wymagający dużej jednak koncentracji. Wydaje mi się więc, że można rozważyć sytuację, gdy pobierając zgodę na publikowanie danych na stronie internetowej informujemy uczestników konkursu, że ich dane będą udostępniane publicznie na stronie internetowej instytucji w celu podania informacji o wynikach konkursu, popularyzacji działań prowadzonych przez bibliotekę oraz w celu archiwizacji informacji o konkursie. Informujemy ich także, że dane będą usuwane ze strony internetowej po upływie np. 1 roku liczonego od końca roku kalendarzowego, w którym je opublikowano. Uniknęlibyśmy wtedy ścisłego monitorowania zgód. Usuwanie danych może polegać na usuwaniu całej informacji o wydarzeniu (relacji) lub zatrzymaniu informacji (relacji) pod warunkiem jej przeredagowania – dane powinny zostać poddane odpowiedniemu procesowi anonimizacji. Czy podobnie powinniśmy postąpić z danymi osobowymi (imię, nazwisko, wizerunek) pisarzy, prelegentów, itp., których promowaliśmy na naszej stronie internetowej w związku z organizowanymi przez nas wydarzeniami i/lub umieszczaliśmy relacje z tych wydarzeń ex post?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Accusamus accusantium alias aspernatur aut blanditiis commodi consectetur deserunt error expedita illo iste, non odit quidem temporibus tenetur vero vitae voluptas voluptates?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Accusamus accusantium alias aspernatur aut blanditiis commodi

Pozostało jeszcze 100% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp

Oferujemy

kompleksowe doradztwo prawne dla wszystkich instytucji kultury.

Nasza publikacja "Prawo i finanse w kulturze" oraz nowoczesny portal od 10 lat zapewniają Ci:

  • komentarze ekspertów do nowości prawnych,
  • codzienne wsparcie dla dyrektorów i działów kadrowo-płacowych w Twojej instytucji,
  • indywidualne porady - odpowiedź otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych wprost na Twoją skrzynkę e-mailową,
  • gotowe dokumenty, kalkulatory kadrowo-płacowe, szkolenia i webinary.

Dołącz do nas i otrzymaj najlepsze na rynku wsparcie dla Twojej instytucji kultury!

Zaloguj się

Adres e-mail
Hasło
Agnieszka Kręcisz-Sarna
Autor

Agnieszka Kręcisz-Sarna

radca prawny, ekspert z zakresu postępowania administracyjnego. Prowadzi kompleksową obsługę prawną przedsiębiorców oraz świadczy pomoc prawną dla jednostek sektora finansów publicznych, m.in. dla organów nadzoru budowlanego.

Słowa Kluczowe

Słowa kluczowe

Loading...
Loading...

Porady ekspertów

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów

Iwona
Michał
Barbara
Magdalena
+51
Numer Specjalny

Numer specjalny 42 Grudzień 2024 r. Styczeń 2025 r.