Nie ma dokumentów wytwarzanych lub gromadzonych przez instytucję kultury, które nie mogłyby zostać udostępnione organizatorowi w związku z kontrolą przeprowadzaną z jego upoważnienia. W praktyce, ograniczenia w tym zakresie wynikają z przedmiotu danej kontroli. Kontroler nie powinien żądać dostępu do dokumentów niezwiązanych z kontrolowanym zagadnieniem. Sprawdź, jakie dokumenty w trakcie kontroli dyrektor instytucji...
Organizator zapewnia instytucji kultury środki niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia działalności kulturalnej oraz do utrzymania obiektu, w którym ta działalność jest prowadzona. Sprawdź, jak interpretować ten oszczędny w treści przepis. Zwróć uwagę, że w przypadku bibliotek i muzeów obowiązki finansowe ich organizatora zostały określone w inny sposób.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa
Kontrola instytucji kultury przez organizatora – jakie dokumenty może sprawdzać organizator
Dyrektor instytucji kultury a zasada jednoosobowego kierownictwa – zakres kompetencji i odpowiedzialności
Dlaczego omijanie procedury zamówień publicznych jest najprostszą drogą do zwolnienia dyrektora instytucji kultury
Instytucje kultury, takie jak biblioteki, domy kultury czy muzea, działają na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz przepisów lokalnych jednostek samorządu terytorialnego. Organ prowadzący, czyli najczęściej gmina, powiat lub województwo, ma prawo do przeprowadzania kontroli i audytu działalności instytucji kultury, aby sprawdzić jej funkcjonowanie, gospodarowanie środkami publi...
Ograniczenia władzy organizatora wobec dyrektora instytucji kultury wynikają z potrzeby zapewnienia autonomii instytucji oraz ochrony jej niezależności od bieżących decyzji politycznych czy administracyjnych. Organizator nie może dowolnie odwoływać dyrektora, ingerować w program artystyczny, narzucać decyzji budżetowych ani kadrowych. Jego rola sprowadza się do nadzoru, finansowania oraz wspierania instytucji, ale ni...