Prawo w kulturze 10% rabatu na 10 lat
Prawo w kulturze zapisz się na eletter
Logo strony

Szkolenie online: Prawo autorskie w instytucjach kultury – jak korzystać z utworu, aby promować wystawę

Mariusz KusionMariusz Kusion
07.03.2024
Aktualny

Prawo autorskie w instytucjach kultury – jak korzystać z utworu, aby promować wystawę lub sprzedawać utwór
Czy legalne jest bezpłatne wykorzystanie (odwzorowania) utworu nabilecie, plakacie, na ulotce, w katalogu wystawowym, na wydarzeniu na FB, w social mediach, w formie spotu lub minifilmu z zaproszeniem na wystawę, w audycji radiowej lub telewizyjnej czy na pocztówce, etui na telefon? Osoba udostępniająca utwory (lub zbiory/kolekcje utworów) w celu wystawy lub sprzedaży może nie życzyć sobie ich fotografowania, digitalizacji ani filmowania. Jakie rozwiązanie można zastosować w takiej sytuacji? Obejrzyj szkolenie i dowiedz się, jak legalnie korzystać z utworu w celu promocji wystawy lub publicznej sprzedaży utworów.
arrow
Korzyści

Artykuł 333 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych brzmi: „Wolno korzystać z utworów w celu reklamy publicznie dostępnej wystawy lub publicznej sprzedaży utworów, w zakresie uzasadnionym promocją tej wystawy lub sprzedaży, z wyłączeniem innego handlowego wykorzystania. Korzystanie, o którym mowa w ust. 1, dotyczy w szczególności publicznie dostępnych wystaw w muzeach, galeriach, salach wystawowych i obejmuje korzystanie z utworów w ogłoszeniach, katalogach i innych materiałach rozpowszechnianych dla promocji wystawy lub sprzedaży oraz wystawienie lub inne udostępnianie egzemplarzy utworów dla tych celów”. Jak ten przepis stosować w praktyce w instytucji kultury?

Ze szkolenia, które prowadzi Mariusz Kusion, ekspert Prawo i finanse w kulturze, dowiesz się:

  • W jaki sposób można legalnie korzystać z utworów w celu reklamy publicznie dostępnej wystawy lub publicznej sprzedaży utworów
  • Czy można posłużyć się utworem jednego twórcy, aby zareklamować wystawę innego twórcy
  • Jakie utwory (obiekty) można użyć w celu reklamy wystawy/sprzedaży
  • Czy można wysłać „grającą kartkę” z zaproszeniem na wystawę dzieł kompozytora
  • W jaki sposób wolno korzystać z utworu w celu promocji wystawy/sprzedaży
  • W jaki sposób można legalnie promować w Internecie wystawę w instytucji kultury
  • Czy materiały służące promocji czy reklamie muszą być w jakiś szczególny sposób oznaczone
  • Czy można używać tylko fragmentów utworu – co z integralnością utworu
  • Co z albumami i katalogami
  • Czy można promować wydarzenie za pomocą memów
  • Co z rozprowadzaniem gadżetów
  • Co obejmuje umowa licencyjna z podmiotem uprawnionym do utworu

Pozostało jeszcze 40% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp

Oferujemy

kompleksowe doradztwo prawne dla wszystkich instytucji kultury.

Nasza publikacja "Prawo i finanse w kulturze" oraz nowoczesny portal od 10 lat zapewniają Ci:

  • komentarze ekspertów do nowości prawnych,
  • codzienne wsparcie dla dyrektorów i działów kadrowo-płacowych w Twojej instytucji,
  • indywidualne porady - odpowiedź otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych wprost na Twoją skrzynkę e-mailową,
  • gotowe dokumenty, kalkulatory kadrowo-płacowe, szkolenia i webinary.

Dołącz do nas i otrzymaj najlepsze na rynku wsparcie dla Twojej instytucji kultury!

Zaloguj się

Adres e-mail
Hasło
Mariusz Kusion
Autor

Mariusz Kusion

prawnik, trener, publicysta, społecznik. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Regularnie prowadzi szkolenia dla sektora publicznego, ludzi nauki i przedsiębiorców, zwłaszcza na temat prawa własności intelektualnej, prawa pracy, prawa administracyjnego oraz szkolnictwa wyższego. Prowadzi blog: www.kreatywnieoprawie.pl

Słowa Kluczowe

Słowa kluczowe

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Logo strony

Kontakt

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.

ul. Łotewska 9a

03-918 Warszawa

Obserwuj nas

Ostatnie numery

Copyright 2025 © Wszelkie prawa zastrzeżone