Jak pokazuje to omówiona sprawa ze Szczecina, nie wszystkie zachowania pracodawcy, które wzbudzają niezadowolenie pracownika, można uznać za stosowanie mobbingu. Nie będzie nim np. sporadyczne zwracanie się podniesionym tonem do podwładnych. Tak orzekł Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie 20 listopada 2024 r., (sygn. akt IX P 3/23, prawomocne).
Kodeks pracy zobowiązuje każdego pracodawcę do przeciwdziałania mobbingowi. Jest to bardzo negatywne zjawisko, które może dotknąć pracownika ze strony przełożonego, a także innego pracownika, a nawet klienta i kontrahenta. W artykule opisano, jakie działania antymobbingowe są stosowane w praktyce oraz dlaczego warto wprowadzić wewnętrzną Politykę antymobbingową i jakie elementy powinna zawierać.
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa
Kontrola instytucji kultury przez organizatora – jakie dokumenty może sprawdzać organizator
Dyrektor instytucji kultury a zasada jednoosobowego kierownictwa – zakres kompetencji i odpowiedzialności
Dlaczego omijanie procedury zamówień publicznych jest najprostszą drogą do zwolnienia dyrektora instytucji kultury