REKLAMA

Prawo w kulturze zapisz się na eletter
Logo strony

Czy obsługa konferansjerska na scenie to umowa o dzieło

Jakub PioterekJakub Pioterek
24.08.2022
Aktualny

poradnia dla kadrowej
Osoba prowadząca obsługę konferansjerską upiera się, że stworzy konspekt swojego autorstwa, według którego poprowadzi imprezę. I to jest podstawą umowy o dzieło. Czy ma rację? Jakie warunki trzeba spełnić by takie działanie uznać za umowę o dzieło? Jakie kup: 20% czy 50 %. Co w przypadkach, w których podczas działania, jakiejś pracy, np. rzeźbiarza, powstaje finalnie dzieło (np. płaskorzeźba o z góry zamówionej tematyce), a podczas pracy takiego rzeźbiarza (w jej trakcie) każdy może podejść i popatrzeć (chodzi o wykonywanie płaskorzeźby w trakcie trwającej imprezy plenerowej)? Jak to jest w przypadku gdy rzeźbiarz prowadzi warsztaty rzeźbiarskie, które skończą się zamówioną tematycznie płaskorzeźbą (np. obchody 500-lecia miasta)?

Pozostało jeszcze 100% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp

Oferujemy

kompleksowe doradztwo prawne dla wszystkich instytucji kultury.

Nasza publikacja "Prawo i finanse w kulturze" oraz nowoczesny portal od 10 lat zapewniają Ci:

  • komentarze ekspertów do nowości prawnych,
  • codzienne wsparcie dla dyrektorów i działów kadrowo-płacowych w Twojej instytucji,
  • indywidualne porady - odpowiedź otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych wprost na Twoją skrzynkę e-mailową,
  • gotowe dokumenty, kalkulatory kadrowo-płacowe, szkolenia i webinary.

Dołącz do nas i otrzymaj najlepsze na rynku wsparcie dla Twojej instytucji kultury!

Zaloguj się

Adres e-mail
Hasło
Jakub Pioterek
Autor

Jakub Pioterek

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Pracownik administracji publicznej z ponad 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się głównie w tematyce ubezpieczeń społecznych i prawa pracy. Od kilku lat współpracuje z wydawnictwem Wiedza i Praktyka.

Słowa Kluczowe

Słowa kluczowe