REKLAMA

Prawo w kulturze 10% rabatu na 10 lat
Logo strony

Powierzenie nowych obowiązków pracownikowi instytucji kultury - co z przeszkoleniem z zakresu bhp

Maciej KarpińskiMaciej Karpiński
22.01.2024
Aktualny

poradnia dla dyrektora
Jesteśmy instytucją kultury, która ma 7 placówek w gminie. W każdej placówce pracuje 1 pracownik. Wcześniej sprzątały osoby zatrudnione na umowę zlecenie. Teraz z różnych względów chcemy to zmienić. Mamy dwie małe placówki, które są umiejscowione w budynku, który jest dzielony z inną instytucją. Są tam dwa małe pomieszczenia i toaleta. Zrezygnowaliśmy z zatrudniania osób na umowę zlecenie i teraz te pomieszczenia sprzątają pracownicy na stałe tam pracujący. Nie przyznaliśmy za to dodatków, np. specjalnego, tylko podwyższyliśmy wynagrodzenie zasadnicze w związku z dodatkowymi obowiązkami. Nie zmienialiśmy pisemnie zakresu obowiązków potraktowaliśmy jako ostatni punkt zakresu obowiązków „wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora”. Dyrektor przeprowadził instruktaż stanowiskowy na stanowisku pracy osoby sprzątającej (karta szkolenia wstępnego z podpisami została umieszczona w aktach osobowych). Osoby te zapoznały się z ryzykiem i innymi instrukcjami BHP na tym stanowisku osoby sprzątającej dostały odzież i rękawice robocze. Czy zostało to dokonane w prawidłowy sposób? Kolejny przypadek: remontujemy cały duży budynek klubu kultury. Była tam osoba zatrudniona na zlecenie do sprzątania i nasz pracownik instruktor. Instruktor został przeniesiony do innego budynku, gdzie są tam też dwa małe pomieszczenia i toaleta. Ponieważ nie jest to jego docelowe miejsce pracy, a tymczasowe, przyznaliśmy za sprzątanie dodatek specjalny. Dyrektor przeprowadził instruktaż stanowiskowy na stanowisku pracy osoby sprzątającej. Karta szkolenia wstępnego z podpisami została włożona do akt osobowych. Osoba te zapoznała się z ryzykiem i innymi instrukcjami BHP na tym stanowisku osoby sprzątającej. Otrzymała odzież i rękawice robocze. Czy zostało to dokonane w prawidłowy sposób? Co z badania lekarskimi tych osób? Na badaniach lekarskich mają stanowisko instruktor kultury. Teraz mamy 2 większe placówki. i też chcemy aby nasi pracownicy odpłatnie tam sprzątali. W jaki sposób to najlepiej zrobić? Zwiększyć zakres obowiązków czy zapewnić dodatek specjalny?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Accusamus accusantium alias aspernatur aut blanditiis commodi consectetur deserunt error expedita illo iste, non odit quidem temporibus tenetur vero vitae voluptas voluptates?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Accusamus accusantium alias aspernatur aut blanditiis commodi

Pozostało jeszcze 100% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp

Oferujemy

kompleksowe doradztwo prawne dla wszystkich instytucji kultury.

Nasza publikacja "Prawo i finanse w kulturze" oraz nowoczesny portal od 10 lat zapewniają Ci:

  • komentarze ekspertów do nowości prawnych,
  • codzienne wsparcie dla dyrektorów i działów kadrowo-płacowych w Twojej instytucji,
  • indywidualne porady - odpowiedź otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych wprost na Twoją skrzynkę e-mailową,
  • gotowe dokumenty, kalkulatory kadrowo-płacowe, szkolenia i webinary.

Dołącz do nas i otrzymaj najlepsze na rynku wsparcie dla Twojej instytucji kultury!

Zaloguj się

Adres e-mail
Hasło
Maciej Karpiński
Autor

Maciej Karpiński

Prawnik. Specjalista z zakresu prawa pracy, zarządzania pracownikami i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Autor publikacji w tych dziedzinach. Wykładowca na kursach kadrowo-płacowych. Doświadczenie zawodowe autora obejmuje m. in. pracę na kierowniczych stanowiskach w działach personalnych banków oraz w komórkach audytu i kontroli, w samorządzie terytorialnym

Słowa Kluczowe

Słowa kluczowe

Loading...
Loading...

Porady ekspertów

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów

Iwona
Małgorzata
Michał
Monika
+55
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...