Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a
03-918 Warszawa
Kto powinien w komisji inwentaryzacyjnej objąć stanowisko przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej? Czy jest to osoba, która w muzeum zajmuje kierownicze stanowisko? Czy może to być osoba, która między innymi podczas inwentaryzacji będzie odpowiedzialna materialnie np. za stan środków pieniężnych w kasie? Czy przewodniczący komisji musi uczestniczyć w spisie z natury?
Różnice inwentaryzacyjne do czasu ich rozliczenia ujmuje się na koncie 240 „Pozostałe rozrachunki”. Wiele instytucji kultury używa jednak odrębnego konta zespołu 2 np. 241 „Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych”. Ze względu na to, że niedobory i nadwyżki ewidencjonuje się osobno, najczęściej stosuje się odpowiednią analitykę (np. konto 241-1 „Rozliczenie niedoborów”, konto 241-2 „Rozliczenie nadwyżek”).
Niewłaściwe sporządzanie arkuszy spisowych, wadliwe wprowadzanie do nich korekt i poprawek czy rozciąganie w czasie prac to tylko niektóre błędy popełniane podczas inwentaryzacji. Sprawdźmy, jakie są inne nieprawidłowości. Warto się z nimi zapoznać, aby przeprowadzając inwentaryzację, unikać ich w swojej jednostce.
Prawidłowe przeprowadzenie inwentaryzacji pozwala instytucji kultury na weryfikację i aktualizację danych ujętych w ewidencji księgowej, wpływa na wycenę majątku, a tym samym na wynik finansowy oraz na poprawność danych wykazywanych w sprawozdawczości finansowej i budżetowej. Sprawdź, jak ją przeprowadzić krok po kroku.
Wśród 14 pracowników biblioteki, dwóch należy do Organizacji Międzyzakładowej. Aby móc wprowadzić pracownikom ruchome rozkłady czasu pracy, dyrektor biblioteki zawarł z Organizacją Międzyzakładową stosowne porozumienie w sprawie stosowania ruchomego czasu pracy. Czy w rozszerzonej informacji o warunkach zatrudnienia jaka obowiązuje od 26 kwietnia 2023 r., w punkcie mówiącym o układzie zbiorowym pracy lub innym porozu...
Instytucja kultury wystawia dyrektorowi w związku z przejściem na emeryturę świadectwo pracy. Osobę odpowiedzialną za podpisywanie dokumentów z zakresu prawa pracy dla dyrektora wyznaczyliśmy jego zastępcę. Kto powinien w takim razie podpisać świadectwo pracy? Czy powinien to być zastępca dyrektora czy organizator?
W związku z pobytem głównej księgowej na chorobowym związanym z ciążą oraz przyszłym urlopem macierzyńskim i rodzicielskim chcemy zatrudnić główną księgową na zastępstwo. Czy w umowie o pracę na zastępstwo należy podać orientacyjną datę (czas, na jaki strony zawierają umowę) do jakiej ona będzie trwała czy wystarczy zwrot „na zastępstwo”? Czy można wynagrodzenie zasadnicze obniżyć do poziomu takiego, aby wraz z dodat...